Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

fredag 30 september 2016

Kärnkraften - den farliga högutdelaren

Vad händer när det inte finns tillväxt till all energi vi producerar? Det är en svår nöt för kärnkraftsindustrin att knäcka. 






Investera i kärnkraft?

Det fanns en tid när mer energi och högre tillväxt var i det närmaste synonymt. Inte minst har många krig handlat om tillgången på billig energi. Så är det inte just nu. Snarare är överskottet på energi stort och någon snabb lösning är inte i sikte. 

Samtidigt pågår en gigantisk till del ordnad och till del oordnad reträtt från fossila bränslen. Mitt i det här har kärnkraften hamnat. Den är inte längre förstahandsvalet varken i väst eller i exempelvis Kina men med sin kvalitet att vara mindre dålig än olja är den ändå ett viktigt komplement. 

Frågan är hur den är som investering? Det handlar min krönika i Värdepappret om den här månaden. Missa inte den - numera är den gratis att läsa.


Jacob Henriksson, alias Gottodix, som du kan följa på Facebook, Shareville här eller på Twitter @gottodix om du vill följa det jag läser

Åsikterna som presenteras i denna blogg ska inte ses som investeringsrådgivning. Alla mina egna aktieinnehav redovisas i portföljen på Shareville. Vill du veta mer om mig hittar du det här

Missa inte att följa mina dagliga inlägg på Youtube och Facebook!

Bidra till en bättre värld och en glad bloggare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam