Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

måndag 13 juli 2015

Rapporträtt om svensk bemanning

Rapportveckan började bra med starka siffror från nyss inköpta Note. Det tyder på att kapaciteten i industrins specialdelar inte riktigt motsvarar efterfrågan just nu.

Morgonen dominerandes förstås av att Greklands canossavandring är över för den här gången. Även från Kina kommer båda goda nyheter  (exporten har slutat falla) och gott humör börsen verkar mjuklanda. Det är med andra ord upplagt för ett soligt för att inte säga hett juli.

Ett av de teman jag legat och fiskat efter är att underleverantörer med svensk bas har medvind just nu. Särskilt tillfälliga resursförstärkningar känns rätt efter flera år med kostnadsbesparingar och en nu uppåtriktad industriproduktion. 

I torsdags tipsade Nordenhed på Shareville om att jag borde köpa Note. Sagt och gjort och efter dagens upågång på en fin rapport är vi plus en bit över 10 procent där. Tackar! Ett annat bolag jag hade med i rapporttipset här på bloggen var ÅF. Även där blev det en stark rapport. 

Så det är synd att klaga just nu! Sommarhälsningar 
Gottodix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam