Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

tisdag 15 november 2016

Få betalt för att höra mig live, ja, faktiskt! - (Annons)

Den 1 december pratar jag om börsen just nu och nästa år. Kom, lyssna och snacka börs, aktier och ekonomi!



Livs levande på scen

Idag har jag ett kul erbjudande, tycker jag själv. Jag ska prata på evenemanget Best-Fest den 1 december på Sheraton här i Stockholm. Det blir en timme om hur ekonomi-börs-politik hänger ihop just nu. Det blir också lite tips och trix om hur man ser hur marknaden resonerat i ett visst läge. Det är betydligt enklare att begripa än hur den tänker framåt och dessutom mer användbart än vad många verkar inse. En av mina käpphästar är att det är lika viktigt att försöka förstå nuvarande aktiepriser som att försöka sia om framtida.

Ja, det blir helt enkelt en timme live med sådant som ni brukar hitta här på bloggen. Jätteroligt tycker jag! Jag vet från när jag var med på Nordnet Live att det ger helt andra tillfällen att bolla tankar med varandra när det är IRL.


Börsen, räntor, guld, olja, valutor och sån'

Materialet blir dagsaktuellt men det kommer handla om slutet på börsåret och vad jag tror om 2017. Dessutom tänkte jag visa hur man kan resonera kring några av de grafer ni ofta hittar här på bloggen. Hur kan man se om olja och börs hänger ihop eller går åt olika håll? Vad är triggers för guldpriset? När stiger börsen i samband med räntehöjningar och när faller den? Fast som sagt, det blir en hel del interaktion och tillfällen att diskutera också.

Anmäl snabbt om det låter intressant

Jag jobbar rätt hårt för att det här ska vara en trevlig men ändå hyggligt professionell blogg. Där tycker jag det här med att hålla föredrag är perfekt. Jag pratar om sådant som är viktigt för mig och det är gratis att lyssna. 😃

"Priset" är att det är ett sponsrat event. Den här gången finns det till och med ett bra erbjudande med i korten. Den som anmäler sig som ny kund hos Nordnet under kvällen och sätter in 2000 kronor får 200 kronor i bonus.

För min del vill jag ju förstås att ni som läser regelbundet får lite försteg. Så om du tycker det låter spännande passa gärna på att anmäla dig rätt snabbt. För eventet kommer marknadsföras av arrangörerna i en hel del olika kanaler, så det kan nog bli fullsatt rätt fort. Åtminstone hoppas jag det, förstås. Här är en länk till evenemangets hemsida.

Varmt välkomna!

Jacob Henriksson, alias Gottodix, som du kan följa på Facebook, Shareville här eller på Twitter @gottodix om du vill följa det jag läser  Missa inte att följa mina dagliga inlägg på Youtube och Facebook!

Läs mer och anmäl dig genom att klicka här.

Åsikterna som presenteras i denna blogg ska inte ses som investeringsrådgivning. Alla mina egna aktieinnehav redovisas i portföljen på Shareville. Vill du veta mer om mig hittar du det här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam