Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

söndag 3 juli 2016

Premiär för Sparskolan !

Nu ringer det in! Det är dags för nya sidan och serien Sparskolan. 10 filmer om sparande och investeringar. Första filmen är ute nu.




Det blir ett specialinlägg idag. Läsarna här på bloggen hjälpte till med ämnen och några av er gav mycket uppskattad feedback på ett pilotavsnitt. Stort tack!

Här är första avsnittet



Nu är nya sidan Sparskolan live. Där kommer jag i 10 filmer att ge en överblick av grunderna i att spara i fonder eller investera i aktier. Den som vill gå direkt till sidan med filmerna kan göra det via den här länken.

På sidan har jag också lagt upp de 39 bästa portföljerna från Shareville samt hela serien med 3 snabba. Den som vill komma igång med sparandet hittar en sida om det.

För er som är med i Shareville har serien en egen diskussionsgrupp.

Välkomna!



11 kommentarer:

  1. Tjusigt! Jag ser fram emot nästa del.

    Mvh Avfart Frihet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Bra film! Jag saknade tidshorisonten som ett fokusområde men det kommer kanske längre fram? Jag tror att en tröskel som icke investerare behöver komma över är risken att förlora alla sina pengar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det kommer. Redan avsnitt 2 faktiskt.

      Radera
  3. Bra jobbat, Gottodix! Detta kommer bli bra och jag skall verkliges prisa detta till min vänner och bekanta!

    /Sofokles

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Det är uppskattat! Målet med just Sparskolan är ju att nå många.

      Radera
  4. Hej, gillar verkligen den nästan metamorfosa utveckling som sker här. Det finns så mycket att läsa och ta till sig. Och lyssna på numera;). Som relativ nybörjare i gamet är informationen ovärderlig. Vilken strategi man än väljer, tror jag att det i stort sett alltid bättre än att inte ha någon tanke alls, och man ökar chanserna till ett bättre sparliv lavinartat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir! Det är ju nämligen meningen. Gå med i Shareville om du inte redan är medlem där :)

      Radera
    2. Vad glad jag blir! Det är ju nämligen meningen. Gå med i Shareville om du inte redan är medlem där :)

      Radera
  5. Roligt och informativt på samma gång vilket är ovanligt. Brukar aldrig orka lyssna på poddar och liknande men det här var bra.

    SvaraRadera
  6. Det här hade jag behövt 10 år sedan! Det här ska jag följa med stort intrese!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam