tag:blogger.com,1999:blog-3057858896595688604.post2450787820882292915..comments2023-10-28T10:46:34.202+02:00Comments on Molekylär ekonomi: Håller HM:s strategi för kineser och Zalando?Gottodixhttp://www.blogger.com/profile/10651252843955123565noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-3057858896595688604.post-8902013344920812652015-09-28T23:42:32.717+02:002015-09-28T23:42:32.717+02:00Multikanalstrategi är ju de alla talar om. Särskil...Multikanalstrategi är ju de alla talar om. Särskilt för personligare märken känns det ju rätt.Gottodixhttps://www.blogger.com/profile/10651252843955123565noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3057858896595688604.post-86824297522166405422015-09-28T23:39:41.275+02:002015-09-28T23:39:41.275+02:00En riktigt stor utmaning är att nuvarande butiker ...En riktigt stor utmaning är att nuvarande butiker är placerade och utformade för ett syfte. När de ändras, ska det då fortfarande vara en likadana butiker? Inte säkert det är en fördel med butiksnätet för den etablerade spelaren. Gottodixhttps://www.blogger.com/profile/10651252843955123565noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3057858896595688604.post-26794021209114643362015-09-28T23:36:08.055+02:002015-09-28T23:36:08.055+02:00Butikerna är spännande. Kläder är ju något fysiskt...Butikerna är spännande. Kläder är ju något fysiskt, till skillnad från t.ex. musik, då behövs någon form av show room. Vad det ska vara är något helt annat. Behöver det ens vara en butik?Gottodixhttps://www.blogger.com/profile/10651252843955123565noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3057858896595688604.post-86500804265363786822015-09-28T23:15:57.275+02:002015-09-28T23:15:57.275+02:00Just det... missat någon... tänker du på Fotballfr...Just det... missat någon... tänker du på Fotballfrue eller Kostdoktorn? Nu är en ny tillagd hur som helst :)Gottodixhttps://www.blogger.com/profile/10651252843955123565noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3057858896595688604.post-91377397821224213642015-09-28T23:07:52.975+02:002015-09-28T23:07:52.975+02:00Wow, gigantiskt är bara förnamnet! Hur fasiken hin...Wow, gigantiskt är bara förnamnet! Hur fasiken hinner du skriva allt? Du är ju inte direkt slö på lägga ut inlägg heller. <br />Ja håller med både Onkel Tom och aktienovisen vad gäller H&M. Jag tvekar inte en sekund på att H&M kommer att vara mycket framgångsrika även nästkommande 10 års period. Vad Gäller e-handel vs fysiska lokaler är jag inte så säker på att de kommer att konkurrera mot varandra i framtiden, hellre kompletterar de varandra om du frågar mig.drommarenhttp://6mille.mot6miljoner.se/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3057858896595688604.post-85917397032199981842015-09-28T21:43:27.908+02:002015-09-28T21:43:27.908+02:00Vilket sinnessjukt inlägg!:D grymt ju! Jag är över...Vilket sinnessjukt inlägg!:D grymt ju! Jag är övertygad om att H&M kommer vara fortsatt världsledande inom klädbranschen! Den stora frågan som du tar upp är ju just butikerna när e-handeln ökar. Kommer de behöva stänga butiker? Kommer de börja använda butikerna som distributionscentraler för e-handeln? Ja vem vet men det kommer bli sjukt spännande att följa dessa giganter framöver!:)Aktienovisenhttps://www.blogger.com/profile/06364985780913530310noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3057858896595688604.post-58022598207280353922015-09-28T20:02:25.573+02:002015-09-28T20:02:25.573+02:00Just det! Glömde en sak, fattas det inte en blogg ...Just det! Glömde en sak, fattas det inte en blogg i din blogglista? :)Onkel Tomhttps://www.blogger.com/profile/15689122421470081217noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3057858896595688604.post-80367020711141158802015-09-28T20:01:35.959+02:002015-09-28T20:01:35.959+02:00Jäklar vilket monsterinlägg! Men mycket intressant...Jäklar vilket monsterinlägg! Men mycket intressant!<br /><br />"Det är inget svårt att driva en framgångsrik klädkedja bara man inte behöver rea ut kläderna" (kan ha varit något fyndigare) läste jag en gång. Underförstått så är tricket att ha rätt plagg vid rätt tidpunkt men också att det är svårt. <br /><br />En annan reflektion, det du beskrivit ovan är ju en klassisk lean approach där man hela tiden minskar inkuransrisken och minskar tid till kundnytta. <br /><br />Den aktör som lyckas med det har alltid en stark hand i konkurrensen, det visar all erfarenhet. <br /><br />Fysiska butiker tro jag inte vi ska underskatta värdet i. Det är svårt att mäta sig med närvaro i försäljningssammanhang. Onkel Tomhttps://www.blogger.com/profile/15689122421470081217noreply@blogger.com